-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51850 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

داستان انعقاد صلح حديبيه چيست؟

پيغمبر اسلام(ص) در سال ششم هجرت ماه ذي القعده تصميم گرفت كه به اتفاق مهاجرين و انصار و ساير مسلمانان به عنوان مراسم «عمره» به سوي مكه حركت كند، و قبلا به مسلمانان اطلاع داده بود كه من در خواب ديدم همراه يارانم وارد «مسجد الحرام» شده​ايم و مشغول مناسك عمره هستيم. پيامبر خدا(ص) همه مسلمانان را تشويق به شركت در اين سفر نمود، اما گروهي خودداري كردند، ولي جمع كثيري از مهاجران و انصار و اعراب باديه​نشين در خدمتش عازم مكه شدند.



اين جمعيت كه در حدود يكهزار و چهارصد نفر بودند همگي لباس احرام بر تن داشتند و جز شمشير كه اسلحه مسافران محسوب مي​شد هيچ سلاح جنگي با خود بر نداشند.



مسلمانان در «ذي الحليفه» نزديك مدينه احرام بستند و با تعداد زيادي شتر براي قرباني حركت كردند.



وضع حركت پيامبر(ص) به خوبي نشان مي​داد كه هدفي جز انجام اين عبادت بزرگ ندارد. تا اينكه پيامبر(ص) وارد سرزمين «حديبيّه» شد (حديبيّه قريه​اي در نزديكي مكه بود كه حدود 20 كيلومتر تا مكه فاصله داشت).



ولي در اينجا قريش با خبر شدند و راه را بر پيغمبر(ص) بستند، و از ورود او به مكه مانع شدند و در واقع تمام سنتهائي را كه در زمينه امنيت زائران خانه خدا در ماه حرام داشتند زيرپا گذاشتند، چرا كه آنها معتقد بودند در ماههاي حرام (از جمله ماه ذي​القعده كه پيامبر در آن ماه قصد عمره داشت) و مخصوصاً در حال احرام نبايد مانع هيچكس شوند، حتي اگر قاتل پدر خويش را در اين ايام و در اين مراسم مي​ديدند ابداً متعرض او نمي​شدند.



در اينجا سفرائي ميان قريش و پيامبر(ص) رفت و آمد كردند تا مشكل به نحوي حل شود، سرانجام «عروة بن مسعود ثقفي» كه مرد هوشياري بود از سوي قريش خدمت پيامبر(ص) آمد، پيامبر(ص) فرمود من به قصد جنگ نيامده​ام و تنها هدفم زيارت خانه خدا است.



در اين ميان پيامبر(ص) به «عمر» پيشنهاد فرمود كه به مكه رود و اشراف قريش را از هدف اين سفر آگاه سازد، عمر گفت قريش با من عداوت شديدي دارند، ومن از آنها بيمناكم، بهتر است كه «عثمان» به اين كار مبادرت ورزد، عثمان به سوي مكه آمد و چيزي نگذشت كه درميان مسلمانان شايع شد او را كشته​اند، در اينجا پيامبر(ص) تصميم به شدت عمل گرفت، و در زير درختي كه در آنجا بود با يارانش تجديد بيعت كرد كه به نام «بيعت رضوان» معروف شد، و با آنان عهد بست كه تا آخرين نفس مقاومت كند، اين موضوع به گوش مشركان رسيد و رعب و وحشتي در قلوب آنها افكند و عثمان را آزاد كردند. قريش «سهيل بن عمرو» را براي مصالحه خدمت پيامبر(ص) فرستادند، ولي تأكيد كردند كه امسال به هيچ وجه ورود او به مكه ممكن نيست. بعد از گفتگوهاي زياد پيمان صلحي منعقد شد.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.